Thursday 20 November 2014

Selalu Rasa Tegang Leher Boleh Buat Anda Migrain! | healthynconfident

Pasti ramai yang selalu rasa tegang urat leher..lebih-lebih lagi mereka yang selalu menghadap komputer atau telefon bimbit! Sakit ni boleh buatkan kita selalu mendapat migrain..berjangkit-jangkit pula sakitnya kan?

Tahu tak bahawa Omega mampu melegakan sakit-sakit urat leher ni? selain itu ada banyak lagi manfaat yang kita boleh dapat .. jom baca! 

Kelebihan Omega Guard Shaklee :

Minyak ikan terbaik di dunia. Shaklee Omega Guard diekstrak dari ikan laut air sejuk (sardin,mackerel, herring, anchovies) di perairan negara Jepun. Ia bukan dari hati minyak ikan.. Omega Guard adalah 3 kali lebih tumpat dari ketumpatan hati minyak ikan. Berbanding dengan produk omega di pasaran, Shaklee Omega Guard merupakan minyak ikan paling tulen di dunia yang mempunyai rangkaian spectrum penuh 7 jenis asid lemak Omega 3 semulajadi termasuk EPA, DHA,, ALA, dan banyak lagi

Satu sajian Shaklee Omega Guard membekalkan 905mg asid-lemak omega-3 EPA dan HDA. Kebanyakan pengusaha-pengusaha kilang menggunakan kaedah penyulingan tekanan tinggi untuk mengekstrak minyak ikan, akan tetapi kaedah ini bukan hanya akan memusnahkan sesetengah kandungan nutrient malah  tidak boleh menapis kandungan logam yang membahayakan kesihatan.

Shaklee menggunakan kaedah ultratulen bergred farmaseutikal teknologi terkini untuk menghasilkan Shaklee Omega Guard. Ia dihasilkan melalui suatu proses penyulingan proprietari tiga molekul untuk mengekstrak asid lemak omega-3 yang paling tulen dan paling semulajadi sementara menyingkirkan bahan berbahaya seperti plumbum, merkuri, arsenik, kadmium, dioksin, dan PCB (polychlorinated biphenyl) iaitu bahan kimia industri yang sangat bertoksik.

Manfaat Utama Shaklee Omega Guard :


  1. Asid lemak - Omega 3 merupakan asid lemak penting yang tak dapat dihasilkan oleh badan kita. Oleh itu kita perlu mengambilnya  dari pemakanan. Omega 3 dari asas tumbuhan tidak dapat ditukar kepada EPA dan DHA secara berkesan oleh badan.Omega 3 membantu merembeskan prostaglandin dengan lebih berkesan untuk menghalang prostetomegaly dan membuang air kecil yang timbul dari punca andropos. Ia juga boleh mengimbangi perubahan dalam kepekatan hormon wanita yang menyebabkan PMS, bagi kulit licin dan kemerah-merahan
  2. Mencegah penyakit salur darah dan stroke - DHA dan EPA boleh menentang Thrombosis , tekanan darah tinggi yang lebih rendah dan kepekatan darah, melancarkan aliran darah didalam salur darah. maka ia berkesan dalam membantu tekanan darah kembali normal, dan ketegangan epala. Ia juga merendahkan kolestrol dan menghindar pembekuan darah.
  3. Membantu tumbesaran dan perkembangan otak janin
  4. meningkatkan sistem imun dan menyihatkan paru-paru (memperbaiki alahan kulit, psoriasis,dmam hay, bronkitis, asthma, hepatitis, SLE ( Lupus Erythematosus) dan penyakit buah pinggang.
  5. Menentang cancer - kajian menunjukkan bahawa Omega-3 boleh mencegah kanser paru-paru,prostat , payudara dan kolon
  6. Memelihara fungsi sendi (arthritis) - paras asid lemak Omega larut dalam tisu rawan. Oleh itu ia boleh mencegah kemusnahan enzim yang membentuk tisu rawan. Omega-3 juga  memelihara fungsi-fungsi sendi dan gout dengan effektif.
  7. Mencegah imsomnia dan melegakan tekanan - kajian telah menunjukkan DHA dan EPA mampu menstabilkan emosi dan membantu dalam perkembangan kesihatan mental.


Antara senaman sakit leher :


Omega Guard Shaklee omega-3 terbaik dunia!


Berminat untuk dapatkan Omega Guard Shaklee?
Hubungi saya pengedar sah Shaklee anda (no.id 954455)
0193308997
Sharifah Khadijah Bt Syed Nadzir
shkhadijahyahya@gmail.com

Penghantaran terus kerumah anda!

No comments:

Post a Comment